Jak zatrudnić pracownika na dwóch stanowiskach?
Jak zatrudnić pracownika na dwóch stanowiskach?
R. pr. Izabela Dziubak-Napiórkowska, Starszy Prawnik z Działu Prawa dla Biznesu w KKZ, napisała artykuł „Zatrudnienie pracownika na dwóch stanowiskach”, który właśnie ukazał się w „Puls Biznesu”.
Autorka podjęła bardzo ciekawy temat, który wydaje się być dość często pomijanym. Nie jest niczym nowym, że pracownik może pracować na dwóch etatach w dwóch różnych miejscach pracy. Co jednak w przypadku kiedy miałby zajmować dwa etatowe stanowiska u tego samego pracodawcy?
Mec. Dziubak-Napiórkowska wyjaśnia, opierając się na orzecznictwie i ustawodawstwie, kiedy i na jakich zasadach taka sytuacja mogłaby mieć miejsce. Przypomina o podstawowych przepisach Kodeksu pracy, zapewniających pracownikom prawo do odpoczynku w określonym wymiarze. Zasada ta musi być bezwzględnie przestrzegana. Wyjaśnia także, że charakter pracy na dwóch stanowiskach u jednego pracodawcy musi mieć wyraźnie zróżnicowany charakter.
W artykule można również przeczytać o tym, że dwa etaty kreują dwa osobne stosunki pracy, które funkcjonują niezależnie od siebie.
Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej, serdecznie zachęcamy do lektury. Artykuł dostępny tutaj.