Jak zatrudnić pracownika na dwóch stanowiskach?

3 sierpnia 2022

Jak zatrudnić pracownika na dwóch stanowiskach?

R. pr. Izabela Dziubak-Napiórkowska, Starszy Prawnik z Działu Prawa dla Biznesu w KKZ, napisała artykuł „Zatrudnienie pracownika na dwóch stanowiskach”, który właśnie ukazał się w „Puls Biznesu”.

Autorka podjęła bardzo ciekawy temat, który wydaje się być dość często pomijanym. Nie jest niczym nowym, że pracownik może pracować na dwóch etatach w dwóch różnych miejscach pracy. Co jednak w przypadku kiedy miałby zajmować dwa etatowe stanowiska u tego samego pracodawcy?

Mec. Dziubak-Napiórkowska wyjaśnia, opierając się na orzecznictwie i ustawodawstwie, kiedy i na jakich zasadach taka sytuacja mogłaby mieć miejsce. Przypomina o podstawowych przepisach Kodeksu pracy, zapewniających pracownikom prawo do odpoczynku w określonym wymiarze. Zasada ta musi być bezwzględnie przestrzegana. Wyjaśnia także, że charakter pracy na dwóch stanowiskach u jednego pracodawcy musi mieć wyraźnie zróżnicowany charakter.

W artykule można również przeczytać o tym, że dwa etaty kreują dwa osobne stosunki pracy, które funkcjonują niezależnie od siebie.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej, serdecznie zachęcamy do lektury. Artykuł dostępny tutaj.

Nota Prawna Polityka prywatności Polityka Cookies © 2024 wszystkie prawa zastrzeżone
Skip to content