- Aktualności -
Reklama w Sieci – czyli jak oznaczać, by nie stracić
Adw. Aleksandra Pyrak, Wiceszef Działu Postępowań Spornych i adw. Paweł Zieliński, Starszy Prawnik w KKZ napisali artykuł „Firma w social mediach”, który ukazał się w „Rzeczpospolitej”.
Social media już jakiś czas temu przejęły świat reklamy i to głównie tam toczy się budowanie świadomości określonych marek. Bardzo szybko rozwija się również tzw. influencer marketing, w ramach którego firmy nawiązują współpracę z osobami aktywnie działającymi w mediach społecznościowych. Influencerzy mają zazwyczaj sprawdzone grono odbiorców, którym mogą zareklamować dany produkt.
Nasi autorzy postanowili skupić się na bardzo ważnym aspekcie reklamy, jakim jest jej prawidłowe oznaczenie, głównie w postach. Zdradzili co zrobić, aby uniknąć niepotrzebnych konsekwencji prawnych.
W ramach wprowadzenia podali definicje reklamy ukrytej i kryptoreklamy. Podkreślili, aby brać pod uwagę grupę docelową swojej reklamy i przede wszystkim nigdy nie wprowadzać błąd. Oznaczenie reklamy zawsze powinno być jednoznaczne, zrozumiałe i czytelne.
Influencer musi poinformować swoich odbiorców o tym, że produkt, którego używa jest sponsorowany, inaczej może to zostać uznane za nieuczciwą praktykę rynkową.
Nieprawidłowe oznaczenie produktu może spowodować konsekwencje natury publicznej i/lub cywilnej. Takie działanie może skutkować nałożeniem kary pieniężnej, obowiązku naprawienia szkody bądź katastrofą wizerunkową.
UOKiK jest czujny, tak jak i konkurencja. Warto wiedzieć o swoich prawach i obowiązkach.
Zapraszamy do artykułu, który dostępny jest tutaj.