Jak będzie wyglądał regulamin pracy zdalnej?
Jak będzie wyglądał regulamin pracy zdalnej?
Praca zdalna oficjalnie funkcjonuje już w Kodeksie pracy. Pracodawcy i pracownicy muszą przystosować się do nowej rzeczywistości. Wymaga to wprowadzenia pewnych zasad oraz stworzenia regulaminu. O tym jak prawidłowo taki regulamin opracować i co powinno się w nim znaleźć przeczytacie w artykule „Jak przygotować regulamin pracy zdalnej” dostępnym w „Pulsie Biznesu”. Komentarza do publikacji udzieliły nasze ekspertki prawa pracy – r. pr. Izabela Dziubak Napiórkowska oraz apl. adw. Anna Kencel z Działu Prawa dla Biznesu.
Pierwsza z autorek podkreśliła, że jeżeli w firmie nie funkcjonują związki zawodowe, regulamin powinien zostać skonsultowany z przedstawicielami pracowników. Wyjaśniła również zasady, w jaki sposób powinni zostać wybrani tacy reprezentanci.
Natomiast apl. adw. Anna Kencel wymieniła istotne elementy, które w takim regulaminie powinny się znaleźć. Wskazała na potrzebę zawarcia reguł dotyczących ekwiwalentu pieniężnego, w przypadku kiedy pracodawca nie zapewnia pracownikowi odpowiedniego sprzętu. Zwróciła również uwagę na kwestie BHP oraz regulowania nadgodzin.
Zachęcamy do lektury. Praca zdalna w nowej odsłonie już niedługo będzie dotyczyć wielu firm.
Artykuł dostępny tutaj.