Wdrażanie pracy zdalnej – jakie wyzwania?
Wdrażanie pracy zdalnej – jakie wyzwania?
Do wdrożenia pracy zdalnej w Kodeksie pracy z pewnością przyczyniła się panująca blisko 3 lata pandemia. Nie dziwi więc fakt, że ludzie coraz chętniej decydują się na tę formę wykonywania pracy. Mimo tego, że już oficjalnie pojawiła się w kodeksie, pewne uregulowania nadal wymagają doprecyzowania. W tym temacie wypowiedziała się r. pr. Izabela Dziubak-Napiórkowska, Starszy Prawnik z Działu Prawa dla Biznesu w KKZ. Udzieliła eksperckiego komentarza do artykułu „Praca zdalna: nowe obowiązki dla firm”, który ukazał się w „Pulsie Biznesu”.
Według autorki kwestia szczegółowej regulacji zwrotu kosztów związanych z pracą zdalną, została niesłusznie pominięta. Jest to jedna z ważniejszych regulacji tej nowelizacji. Jak na razie sposób ustalania tych kosztów pozostaje niejednoznaczny. Pozostawia to dużą swobodę pracodawcom. Sami muszą ustalić sposób i model zwrotu wspomnianych kosztów.
R. pr. Izabela Dziubak-Napiórkowska dodaje, że rozwiązania proponowane przez pracodawców, mogą zostać zakwestionowane przez Państwową Inspekcję Pracy lub Urząd Skarbowy. Może to prowadzić do kontroli czy w firmie nie dochodzi do nadużyć.
Zachęcamy do zapoznania się z opinią naszego eksperta, jak również innych specjalistów prawa pracy.
Artykuł dostępny tutaj.