Możliwość awansu – powinieneś o tym wiedzieć
Możliwość awansu – powinieneś o tym wiedzieć
Czy pracodawca ma obowiązek poinformować pracownika o możliwości awansu? Według nowych przepisów wprowadzonych do kodeksu pracy tak. Temat ten rozwinęła r. pr. Izabela Dziubak-Napiórkowska z Działu Prawa dla Biznesu w KKZ, w swoim artykule „Informowanie o możliwości awansu — nowy obowiązek pracodawcy i jego konsekwencje”, który właśnie ukazał się w „Forbes”.
Nasza ekspertka prawa pracy na samym początku zaznaczyła, że źródłem tego obowiązku jest motyw 25. Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1158 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym rodziców i opiekunów. Wszystko po to, aby ułatwić im powroty do pracy i zadbać o odpowiedni przepływ informacji o możliwościach awansu lub wolnych stanowiskach.
Autorka wyjaśniła, że pracodawca powinien stworzyć odpowiednie procedury w tym zakresie, a także zadbać o sprawny przepływ informacji, tak aby wiadomości dot. ścieżki awansu docierały zarówno do pracowników aktywnych, jak i tych pozostających na urlopach.
Omówiła również jakie konsekwencje i na jakiej podstawie mogą czekać pracodawcę, kiedy uchybi tym obowiązkom informacyjnym.
Zachęcamy do bycia na bieżąco, zwłaszcza w tak istotnej materii.
Artykuł dostępny tutaj.