Sprostowanie prasowe, czyli szybki sukces
Sprostowanie prasowe, czyli szybki sukces
Sąd Okręgowy w Warszawie wydał wyrok, w którym orzekł o tym, że redaktor naczelny jednego z najpopularniejszych serwisów internetowych w Polsce ma obowiązek opublikować sprostowanie klienta Kancelarii.
Wcześniej, na portalu ukazał się artykuł na temat klienta Kancelarii, znanego managera, prezesa największych polskich spółek. Ponieważ publikacja zawierała szereg nieprawdziwych informacji, Kancelaria wystąpiła z wnioskiem o ich sprostowanie, a następnie z uwagi na odmowę opublikowania sprostowania przez redaktora naczelnego, z pozwem o opublikowanie sprostowania.
Sąd Okręgowy w Warszawie nakazał redaktorowi naczelnemu tego portalu publikację sprostowania. Sąd uznał m.in., że przygotowane przez Kancelarię sprostowanie miało charakter rzeczowy.
Na uwagę zasługuje, że wyrok został wydany w ciągu niespełna dwóch miesięcy od skierowania pozwu do Sądu. To kolejny dowód na to, że sprostowanie prasowe to obecnie jeden z najszybszych sposobów docierania do opinii publicznej ze stanowiskiem podmiotu dotkniętego publikacją prasową. Jednocześnie jest to kolejne – z serii wyroków zapadłych w sprawie klienta – orzeczenie uwzględniające powództwo.
Sprawę prowadził adw. Paweł Zieliński, Team leader w Zespole Prawa Mediów wraz z adw. Karoliną Krężel, których skuteczne działanie doprowadziło do szybkiego sukcesu w sprawie. Gratulujemy.
Sygnatura sprawy: SO Warszawa XXV C 377/24