
Paweł Zieliński
Szef Praktyki Prawa Prasowego i Zwalczania Kryzysów Wizerunkowych / Adwokat
- Jego zainteresowania zawodowe skupiają się wokół prawnego rozwiązywania kryzysów wizerunkowych, a w tym prawa cywilnego, zarówno materialnego jak i procesowego, a także prawa mediów i ochrony dóbr osobistych. Swoją wiedzę buduje nie tylko na podstawie uzyskanego doświadczenia, ale przede wszystkim aktywnie śledzi wszelkie trendy pojawiające się na rynku prawa mediów (np. jako uczestnik PR & Media Days 2024), jak również najistotniejsze zmiany prawne.
- Do KKZ dołączył w 2020 roku, gdzie skutecznie wykorzystuje swoje ponad 10 letnie doświadczenie w prowadzeniu spraw o ochronę dóbr osobistych, opublikowanie sprostowania prasowego, a także tych, dotyczących przestępstw zniesławienia i znieważenia (prywatny akt oskarżenia). Od 2025 roku Szef Praktyki Prawa Prasowego i Zwalczania Kryzysów Wizerunkowych, wcześniej Team Leader Zespołu Prawa Mediów.
- Wspiera Klientów w walce z „hejtem”, a także z publikowaniem na ich temat nieprawdziwych lub nieścisłych wiadomości czy nierzetelnych opinii. Jest ekspertem w zapobieganiu i wygaszaniu kryzysów wizerunkowych. Diagnozuje zagrożenia i rekomenduje rozwiązania skutecznie zabezpieczające interes Klienta. Kompleksowo pomaga Klientom w kontaktach z mediami. Weryfikuje wszelkiego rodzaju komunikaty pod kątem ich zgodności z prawem.
- Występował jako pełnomocnik podczas wielu głośnych procesów sądowych na terenie całego kraju. Wielokrotnie uzyskiwał dla swoich Klientów korzystne wyroki sądowe, nakazujące ich przeciwnikom m.in. publikację przeprosin lub sprostowań w największych polskich mediach (stacje telewizyjne, media papierowe, portale internetowe).
- Z jego usług korzystają największe polskie spółki i ich kadry zarządzające, przedsiębiorcy, wydawcy, redaktorzy naczelni mediów tradycyjnych i portali internetowych, dziennikarze, twórcy, youtuberzy, urzędy państwowe i urzędnicy, najwyżsi przedstawiciele służb mundurowych, najważniejsi politycy oraz inne powszechnie znane osoby.
- Autor licznych publikacji m.in. na temat sprostowania prasowego, reklamy, walki z hejtem w najpopularniejszych polskich dziennikach czy pismach branżowych, np. „Rzeczpospolita”, „PR manager”. Prowadzący szkolenia z zakresu zapobiegania i zwalczania kryzysu wizerunkowego, np. dla Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo – Handlowej czy Naczelnej Izby Lekarskiej.
Obszary praktyki:
- Prawo prasowe
- Prawo cywilne
- Prawo karne
- spory sądowe
Specjalizacje:
- prawne rozwiązywanie kryzysów wizerunkowych
- Ochrona dóbr osobistych
- Sprostowanie prasowe
- Ochrona wizerunku/marki
- Zniesławienie/znieważenie